Posts

Quick update #3, #4, #5

Assalamualaikum wbt. 10/2/16 Appointment 9.30. 3 jam menunggu turn tak sampai2. Couples datang kemudian semua dah masuk dah balik. Nak tanya takot kena cop tak sabar. Lastly tak bole jadi tanya jugak rupanya one nurse ni forgot my card. Pftt. Taklama lepas bersuara terus dapat masuk bilik doctor. And doctor said sorry semua because of the system 😁. Okay cukup pasal tu. Pasal progress pulak. Tvs Cyst kecut Habiskan gynera lagi 7biji Tunggu period datang. Then buat appointment on day 2 as usual to proceed iui.. F.O.C IUI step 1 23/2/16 day3 menses appointment -Day 1 menses on 21/2/16 and this round start iui -tvs on left 5 eggs the biggest 6mm while on right around 3 eggs -drT bagi Novaldex for 5days each day 2. 1 after breakfast 1 after dinner -will come for humog 75iu jab on 27/2/16 day7 menses -next appoinment on day10 menses 1/3/16 (for folicle tracking and 1 jab maybe) Fee:novaldex 110        : humog 75iu 138        : ...

A Letter to Her Husband During Infertility

Image
Hey there sugars, As we stood in our kitchen last week and I started crying, feeling alone in this battle , I asked you…no screamed at you for sleeping through our crisis.  I am so ashamed.  And I am so sorry.  I  know  you are in this fight with me, but there are so many days when I  feel  like we are in the same boat, but I am doing all of the rowing while you are enjoying the scenery.  Or I am the one on the front lines taking all of the hits and when I turn around to look for you, I see you standing there, just hanging back, cleaning your gun and not worrying about all of the bullets flying through the air. Why is it that you never seem to focus on the heartache and longing for children like I do?   Why don’t I ever see you worry about our future of becoming parents? How come you are never frustrated, doubtful, or angry? And if you are, you don’t talk about it, let alone show it. You always seem to be so calm, cool, and co...

Quick update #3

Assalamualaikum wbt Harini appointment. Scan left side no problem. Right side like last Saturday visit Dr.T said cyst still right there 22mm macam tu. She said dont worry. Prescribe Gynera for 2weeks untuk kecutkan cyst. Each every night before sleep start from today. Then lagi 2minggu datang untuk scan balik to see any changes. Next appointment: 10/2/16 9:45am Fee: Gynera rm50 Consultation: Free lagi Tvs: Free jugakk Ya Allah, baiknyaa dr tasya tak kira scan and consultation kali ni..taktau nak rasa bersalah ke apa..tapi moga Allah murahkan rezeki dr.Tasha..Amin..

Qiuck update #2

Assalamualaikum w.b.t Harini 23/1/16 1.30pm Appointment dgn dr.T TVS 1 telur tak pecah belah kanan and became like a cyst Something inside uterus tapi tak pasti apa Buat blood test beta hcg Sebab dr.T nak confirmkan pregnant ke tak betul2 Pagi tu sebelum ke klinik aku dah cek upt memang negatif Inform dr.T Tapi blood test is the best way to confirm Dr.T cakap early pregnancy kadang memang pelik2 However still dr.T cakap dont worry If tak pregnant,akan bagi ubat untuk period Cyst tu pun tak besar,kecik ja 1.2x2.6cm Dr.T stress lagi jangan bimbang Baiknya doktor tashaaaa aaaaaaaa Hmm k doctor.. Thankssssss Fee visit kali ni; Tvs 120 Blood test 100 Consultation free lagiiii aaaaa dr tashaaaaa rasa sayangggg kt doktor Next appointment Rabu, 27/1/16 Tunggu result darah.dorang akan call. Updated on 24/1/16: result darah confirm negative pregnancy Ya Allah, berikanlah aku kesihatan yang baik Kurniakanlah dari sisiMu zuriat keturunan yang baik kepadaku Sesungguhny...

15 Days Late

Assalamualaikum w.b.t No symptom at all. Simptom period ka. Simptom mengandung ka. Yilek. Action: Set appoinment esok Sabtu, 23/1/16 kul 1130 pagi. Nak tengok kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Ya Allah, Tak pernah aku berhenti pun berdoa denganMu Ya Allah. Berikanlah aku jawapanMu esok. Amin. Aku redha.

Quick update #1

Assalamualaikum dunia. Period 10 days late. 2 times pregnancy test. Negative. Test not because of hopes. But, to check and to confirm why AF is still not coming yet. Long cycle hah this month...? #syukuralhamdulillah Datang lah tu later. Not to worry. Chill. Allah, Permudahkanlah perjalanan TTC aku. Kurniakanlah dari sisimu zuriat keturunan yang baik kepada kami. Amin.

AF belum tiba

Assalamualaikum wbt. Bulan ni sepatutnya period 8/1/16 Tapi sampai harini 12/1/16 masih belum ada tanda2 nak AF 5 hari dah due late period Hmmm Hmmm Hmmm Sempat ke ni nak buat IUI ni. Bulan 2 raya cina dah nak ke Langawi Nampak gayanya macam nak kena postpone IUI Sebab bulan ni lambat AF Cycle panjang pulak kali ni Hmmm Hmmm Hmmm Hmmm Wallahhualam..... Sekian.