Terbuku 3 bulan

SInce august till nov takde update sebab betul2 tgh on clomid every month but end up takdak hasil. Aku kecewa sangat. Dan betul2 sedih dgn apa nasib aku. Aku selalu berdoa moga dimurahkan rezeki anak setiap kali solat. Cuma kadang2 aku rasa macam tak kuat nak tempuh semua ni. Aku sebenarnya bukanla kuat mana nak bertarung dgn semua tapi aku menahan diri untuk jadi kuat. Kalau baca blog ttc orang pun boleh buat aku mengalir air mata, kuat ke macam tu?

Aku berlakon ja depan husband depan kawan2 depan family aku untuk semua ni. Tapi kadang2 aku rasa aku betul2 memerlukan bahu yang boleh aku lepaskan semua yang terbuku kat dalam lubuk hati aku. Aku betul2 perlukan orang yang boleh courage, bagi semangat and support aku setiap saat. Aku tak boleh baca apa ada dalam husband aku, aku xnampak usaha dia, aku takdengar doa dia, sebab tu aku takboleh blame atau apa. Mungkin dia tak tunjuk depan aku. Sebab tu kadang2 aku rasa aku ja yang beriya berusaha. Makan itu ini.

Kadang2 aku sampai rasa give up nak pi jumpa doctor. Setiap bulan. On clomid. Then pergi hospital buat blood test. Then hasil takdak jugak. Aku taktau la kalau aku boleh kuat untuk 10 tahun lagi. Aku selalu minta Allah beri aku kekuatan. Memangla org cakap tuhan hanya menguji orang yang mampu menghadapi dugaannya. Tapi siapa pun taktahu apa perasaan orang yang alami tu. Luaran tak mencerminkan dalam.

Demi Allah, aku hamba yang hina and lemah sangat2 untuk ujian ini. Kadang2 aku terpikir, kenapa orang yang pakai seksi, isap rokok, tak menutup aurat, beranak pinak senang macam tu saja dapat 2 3 anak. Kadang aku rasa dunia ni tak adil. Tapi zalim and jahillah aku kalau aku salahkan Dia. Tak, aku bukan salahkan Tuhan. Aku tau semua ni kehendak Allah. Allah Yang Maha Berkuasa. Allah Yang Maha Mengetahui dan sebaik2 perancang. Allah jugalah menjadikan sekalian alam. Ia cuma, aku harap aku berjaya mengatasi semua ni dan buang semua perasaan tak baik tu. Sentiasa positif. Sentiasa berfikir yang baik2.

Kadang aku rasa aku dah xmampu nak berdoa sambil kuarkan air mata. Aku cepat give up pada certain ketika. Tapi lepas tu mungkin aku bangun lepas aku dah berasa lega. Rasa nak start dari mula. Bersungguh-sungguh.

Ya Allah, hanya Kaulah Yang Maha Mengetahui segala-galanya. Takdir aku, masa aku, perasaan aku. Hanya Kau.

Amin Ya Rabb.

Comments

Popular posts from this blog

10-18dpiui

5-9 DPiui

9 wks 6 days from LMP